Sinds 2019 bundelen AXA Partners en Sunweb hun krachten om producten en diensten te ontwikkelen die duidelijk focussen op klantwaarde. Hierdoor kan Sunweb de beste verzekeringsoplossingen aanbieden, perfect afgestemd op de behoeften en verwachtingen van hun klanten. Dat levert een duidelijk concurrentievoordeel op: door verder te gaan dan de standaard partner-klantrelatie en te functioneren als één team, biedt de reisorganisator klanten volledige gemoedsrust. De komende jaren gaat AXA Partners de internationale samenwerking met Sunweb verder versterken met een sterke focus op innovatie, groei en waar voor je geld.

Stressvrije vakantie met reisverzekering op maat

Bij Sunweb zijn ze dol op vakantie. Van de voorpret bij het plannen van de reis tot thuiskomen met een koffer vol vuile was en geweldige verhalen. Van samen dingen beleven – of het nu in de zon of in de sneeuw is – tot nieuwe vrienden maken en oude vrienden weerzien. En wat is er nu beter dan op reis gaan met totale gemoedsrust?  

Samen met Sunweb zijn we actief in 6 markten: Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Zweden en Denemarken. Bovendien omvat Sunweb Group de merken Sunweb, Eliza was here en GoGo. Het bedrijf was op zoek naar een internationale partner om samen reisverzekeringen en assistentieoplossingen te creëren die perfect aansluiten bij de verwachtingen van reizigers en die waarde toevoegen aan elk moment van de vakantie. De keuze voor AXA Partners was snel gemaakt.

Altijd de vinger aan de pols

De reisbranche evolueert snel en ook het gedrag van reizigers verandert voortdurend. Het is dus essentieel om markttrends te spotten, zodat je producten aanbiedt die relevant en actueel zijn. AXA Partners speelt daarop in door marktonderzoek uit te voeren in verschillende markten en gebruikerstests te organiseren die waardevolle data opleveren. Met die data kan Sunweb aan de slag om de customer journey te verbeteren en cross-selling te stimuleren. Van workshops tot A/B-testen: AXA Partners en Sunweb slaan voortdurend de handen in elkaar om de klantervaring naar een hoger niveau te tillen. 

Mieke De Schepper

“We werken met één centraal aanspreekpunt in de Benelux, gecombineerd met lokale expertise in elke markt. Zo kunnen we voor onze verschillende merken een identieke service bieden en ons aanpassen aan culturele en wettelijke verschillen, altijd met een naadloze klantervaring.” 

Mieke De Schepper, CEO van Sunweb Group

Samen ontwikkeld, met de klant als startpunt

Sunweb en AXA Partners werken samen al jaren aan naadloze verzekeringsoplossingen die perfect afgestemd zijn op vakantiegangers. Het resultaat is een op maat gemaakt reisassistentie- en annuleringspakket dat beschikbaar is voor de drie merken van Sunweb Group, en dat in alle markten. De producten worden internationaal ontwikkeld, maar altijd in functie van lokale regelgeving en de verwachtingen van de plaatselijke markt. 

Of het nu gaat om een lastminute annulering of medische bijstand in het buitenland, als reiziger profiteer je van de vertrouwde service en het internationale bereik van AXA Partners. De volledige digitale ervaring, van aankoop tot claimafhandeling, is een snel en probleemloos proces. Dankzij een sterke gebruikerservaring met een feilloos UX-ontwerp groeiden verzekeringen uit tot een conversiebooster in de customer journey van Sunweb.

Een samenwerking die steunt op prestaties

De reisverzekering van AXA Partners en Sunweb leverde al indrukwekkende resultaten op. Het is duidelijk dat dit partnerschap voor beide bedrijven van groot strategisch belang is. Beide partijen plukken er de vruchten van: Sunweb zag haar waardepropositie versterkt worden en AXA Partners verstevigde haar strategische positie in het mobiliteits- en reisecosysteem.

Marie-Louise Elhabre

“Ons partnerschap draait om vertrouwen, co-creatie en klantgerichtheid. Sunwebs ambitie om reizigers plezier en gemoedsrust te bieden, sluit aan bij die van ons: we willen er zijn op het juiste moment, met de juiste ondersteuning.” 

Marie-Louise Elhabre, CEO van AXA Partners